04 December 2011

| Cuti-Cuti Bali : Sun Set at Bali |

Sun Set @ German beach, Bali
Salam...

Selama 6 hari di Bali, satu hari je berjaya amik gambar matahari terbenam. Tu pun hari ke 5, lepas hantar Azizi ke Lapangan Terbang Ngurah Rai. Kebetulan nampak matahari yang sangat cantik, kami minta pak supir bawa kami ke pantai terdekat. Punya la risau pak supir takut kami tak sempat amik gambar 'sun set', sampai je tepi pantai, dia suruh kami lari cepat-cepat. Tapi memang betul pun, dalam masa tak sampai 5 minit, matahari dah terbenam. Sempat la juga amik gambar di Pantai German, Bali.

Sun Set @ German beach, Bali 
Sun Set @ German beach, Bali

Sun Set @ German beach, Bali

Matahari hilang dalam masa tak sampai 10 minit


Senja di Bali

Bot Nelayan @ Bali

PM paling best, Remy



Next Vacay please? huhuhuh...



Hari terakhir di Bali, kami tak berjalan jauh. Pagi ke Pasar Seni Sukawati untuk ambil barang yang tempah tempoh hari dan cari cenderahati untuk kawan-kawan kat KL dan untuk diri sendiri. Barangan di sini jauh lebih murah berbanding di pusat bandar dan yang penting kene pandai tawar menawar. Memandanagkan duit Rp dah tak banyak, so beli apa yg penting je. Kalau ikutkan hati nak borong lukisan banyak-banyak. huhuhuhu.

Dari Pasar Seni Sukawati, kami kembali ke pusat bandar untuk makan tengahari dan kemudiannya lepak-lepak di tepi pantai sementara menunggu kapal terbang pada jam 5 petang. Lebih kurang pukul 3 pm, kami pergi ke Lapangan Terbang Ngurah Rai untuk 'check in'. Oleh kerana kami dah buat 'on line check in' urusan di kaunter tidak lama. Bayaran cukai di Bali agak tinggi berbanding di lapangan terbang yang lain di Indonesia iaitu Rp150k. So pastikan asingkan awal-awal takut money changer tak buka lagi terutamanya untuk penerbangan awal pagi.

Pesawat AA kali ni tak lewat (padahal dah delay sebelum kami bercuti lagi. Flight asal jam 8.30am). Tepat jam 5 petang dah berlepas dan dalam pukul 7.15 malam kami dah sampai LCCT. Secara keseluruhannya, cuti kali ni adalah yang paling best. Kenapa? Sebabnya cuti-cuti yang paling lama, banyak tempat pergi, dapat tangkap banyak gambar yang cantik-cantik dan dapat jimat banyak. Huhuhuhu... Total belanja dalam 1k lebih je utk 6 hari termasuk makan, peninapan, kenderaan dan duit belanja. Many thanks to Pak Andre, kawan Remy kat Bali yang jadi host kami. Kat sini je kami dah jimat banyak untuk penginapan dan kenderaan. Rasanya kalau pergi sendiri, 1k belum tentu cukup utk 6 hari.


ikj

4 comments:

WanYgBest said...

mabeles pics!!

atengbest said...

Tq...

cikgu zainal said...

bercadang ke bali next year. cantiknya gambar.

atengbest said...

Zainalmy-Tq. Pemandangan dia dah sedia cantik.