22 December 2008

kerja oh kerja.....

kerja, kerja dan kerja... tulah yang kita buat untuk mendapat sesuap nasi. tak kira la keje sendiri ke, keje makan gaji ke. yg penting keje tu halal. hmmmm....

sebenarnya aku nak citer pasal skop keje baru aku. jadi ala2 kastam kat entry point. buka beg orang, cek barang satu2. kadang rase cam kesian kay org tu. penat dia kemas beg. pastu aku duk bongkar plak. hahahaha... what to do... that's my job. kalu sebelum ni, ktaorang cuma cek bagasi penumpang yg masuk malaysia 2 kali je sebulan. sekarang everyday (isnin sampai ahad, off day isnin ngan selasa the next week) kene ada kat jeti stulang tuh. ada 2 sesi kerja. pagi masuk pkul 10 am, balik 6 pm, sesi petang masuk 1 pm, balik 9 pm.

first day hari tuh cam tak tau nak wat pe. cam risau... aku nak borak ngan sapa, ada ke org nak tegur aku.. huhuhu... biasa la aku... macam2 aku pk.. mase mula2 bos propose utk letak pegawai kat sana, aku antara org yg protes. tp sapa lah kita ni kan. tp bila dah kat sana, everything was fine... orang2 kat imegresen tuh baik2.. dapat la kenal member2 baru dari jabatan lain yang buat keje sama cam aku. geledah bagasi orang. cma cari benda lain2. budak2 imigresen pun tak sombong. yang tak bestnya, busan menunggu feri masuk. lambat.... nasib baik ada banyak majalah2 yg aku langgan yg tak sempat aku baca. aku usung la ke sana.

hmmm... rasenya ok kot keje kat sana. cma tak best nya keje sampai ahad. tgk la camner susunan jadual nnti. harap2 takde la tiap2 minggu kene keje sana. huhuhuhu....

No comments: