21 January 2010

|Anak2 Cik Poteh|


Salam....

Entri ke-2 utk hari ni... huhuhuh... terlebih rajin plak... K la, dah sebulan lebih (19/12/2009) jugak Poteh selamat melahirkan anak... Kucin ni kalu nak beranak, dia lain sket, sibuk cari tempat... Semua bilik dia masuk, semua almari dia akan teroka. So kalu nampak kucing betina yg sedang mengandung sibuk panjat2 almari/masuk dalam laci, kene la take note. Pastikan bilik sentiasa tutup. Paling tak pon almari kene tutup, kalau nasib tak baik diacing ni akan beranak atas kain baju korang. Lagi satu, stand by la kotak n selalu2 la masukkan diacing ni dalam kotak.

Anak poteh kali ni 3 ekor. Seekor jantan, lagi 2 betina. Kaler semua macam dia. Sebelum2 ni, anak2 dia tak penah jadi. Asyik mati je. Poteh tak bape pandai jaga anak. Niat mmg nak mandulkan je dia nih. Tapi belum sempat nak anto ke vet, dah bunting dah. Kali ni tgk dia sangat la pandai menjaga anak2 dia. Cuma yg tak laratnye asyik duk pindahkan anak2 dia dr satu bilik ke satu bilik..

Malas la nak bebel panjang2... korang tgk je la gamba poteh dan anak2nye yg aku sempat amik mase balik kg baru2 nih.
cik Poteh...

lala ke lili ke lulu????

kasih ibu...

the three musketeers
Nota Kaki

1. Selasa lepas bawa 5 ekor kucing (termasuk la Poteh) g Vet gomen kat Kluang untuk dapatkan suntikan 3 in 1 (kurap, kutu dan cacing kot). Diacing2 ni dilanda wabak kurap. Sian tgk diacing tergaru2...

2. Mak aku pinjamkan 2 ekor kucing betina kami kat kawan dia. Sedeh jugak... Hopefully diacing tak melarikan diri atau di kidnapp...

5 comments:

love me yes not said...

comelnyer macam aku~~

oh tidak! nak wat picit2 je rasa...

Lady Qay said...

klo ank aku tgok kucing ni msti dier suker..dia sllu main sorok2 n kjar2 ngan ank kucing dkt rmh aku..abis msuk semak sb nk kjar kucing tuh..hihihih

WanYgBest said...

salah tu..bukan kidnap, tapi catnap...sbb diacing tu cat, bukan kid...huhuhu

sham said...

klasik lah gambar kaki diacing (yg 1st tuh ) :D

..blindart.. said...

lmyn-ye saya tau... diacing mmg comel...

qay-huhuhuhu... kompem kucing2 tuh fobia ngan anak ko...

wan-kesalahan tatabahasa... huhuhu..

sham-tq-susah nak amik gambo yg ok... asyik dok gerak jer diacing nih...