15 July 2009

_| Sally's Place|_


salam semua... kali ni nak share sket tempat makan yg menarik kat Mersing... Nama tempat tuh, Sally's Place. Tempat makan ni sangat unik n lain dari yg lain. Suka suasana tempat makan dia.

Selain tempat makan biasa dkt luar, pelanggan bleh makan di dalam rumah melayu lama yg dah diubah suai. Masuk2 rumah tu je, teringat umah mbah (nenek dalam bahasa jawa) aku dlu2. Memang sangat2 antik. Tak caya, tgk la sendiri gambar kat bawah. Hiasan dalamnya pon barang2 lama. Kipas antik, perhiasan2 antik cina. Lupa nak bgtau, ni kedai makan chineese muslim. Tapi most masakan, masakan melayu la. Rase dia boleh tahan. Tapi lama menunggu baru makanan sampai. tapi puas hati la. Harganya, agak mahal utk tmpt macam mersing. huhuhuhu... tp suasana tempat makan dia mmg aku ska. Enjoy the picture....

kawasan kedai makan...

tangga lama.... windu umah arwah nenek...






antara hiasan dalaman... mostly barang lama dan antik...


lampu unik....

suiz lama... susah nak cari nih...

4 comments:

zubai said...

tempat ni dulu namanya The Green House... dah banyak kali tuko owner..

..blindart.. said...

ye ke... dah 2 kali aku p, sama je nama dia... =p

kucingorengemok said...

eh bestnya! kalau tiba mersing boleh cari... tah bila nak tiba...

..blindart.. said...

klu p tioman, bleh je singgah....