23 June 2009

|| Durian dan Kucing ||

king of fruit

Durian dan kucing? ada kaitan ke? ada... kalu nak tau kene la baca sampai abih... huhuhuh... weekend lepas aku balik kg. Maklum la, skang tengah musim buah. balik tiap minggu pon tak pe. Macam-macam pokok buah-buahan ada kat kg tuh. Arwah abah suka tanam menanam ni. Durian ada, pulasan ada, rambutan ada, manggis ada... macam-macam la. Tapi pokok durian dah tak banyak dah. Tinggal beberapa je. :(

Walaupun tak bape menjadi durian taun ni, tapi umah makcik2 aku banyak. So, buat muka tak malu, minta je la. hahahaha. Anak2 arwah abah mmg camtu, jenis yg tak bape malu sket. Lagi2 kakak aku (mati la kalu dia baca blog ni). Hari tu sampai umah dalam kul 1 am. Maklumla aku keje malam. Oleh kerana durian, sanggup aku drive memalam buta balik Kluang. Ala, buka jauh pun. Dalam sejam lebih je. Kalu bawa cam org giler, tak sampai sejam dah sampai. Sampai2 je, dah nampak durian kat luar rumah. SUKEEEE.... masuk dalam je, terus buka. Abih dua biji gak aku makan ngan adik aku. Klu tak hingat dah malam, mmg nak makan lagi. Tapi takut tak bleh tdo plak. huhuhuh....

sedapnya.... lemak2 pahit... i likee....

gigih mengopek durian....

ni la kaitan kucing ngan durian... huhuhuhu...


..........



Ni nak citer pasal kucing plak. Aku dapat anak lagi. Kali ni 6 ekor plak. Banyakkan.... Kudut lahirkan anak2 dia dalam kandang hari tu (19 Jun 2009). Nasib baik semua ok je. Kali ni diacing2 ni aku dah pisah 2 kandang. Yang jantan2 satu kandang, yang betina2 satu kandang. Kena kawal sket. Kalu tak belambak kucing. Penin kpala mak aku. Anak2 Kudut kali ni cam short hair je aka kucing kampung. Tapi belang2 dia sangat cantek. Ada sekor tu cam kucing bengal punya belang. Suka sangat. Nak tgk gambo... hmmmm. ada sket je. tak bleh amik gambo banyak2. Nanti diacing mati (bleh caya kah?)....

anak2 kudut yang comel2...

close up sket.... cam DSH tp tak tau la tetiba jadi DSLH

ni anak2 cik tam plak... dah sebula lebih (awal mei 09)

PS - untuk buah2 lain, nnti aku update. Banyak yg tak masak lagi.
PSS - ada projek baru utk diacing2 ni..... nnti aku update...

8 comments:

WanYgBest said...

ingatkan ko nak ckp psl 'kucing tidur', bg merefer pd durian yg seulas besar tu (ala...aku x reti nak describe...huhu)

comeynyer diacing nihhh...gerammmmm...

thesweetlittlecat said...

banyakknyerrrrrrrrrrrr! breeding kucing2 ko ni mmg tak terkawal ni... tp as long as u all mampu jaga ok r! i used to own more than 20cats in 1 time, serabut kepala mak aku cuz time tu kat ukm, balik sebln sekali! :)
anyway, lagi byk kucing lagi bgus tp sanggup tak sanggup je kan, makan doang mesti diutamakan! i like cats!!!

p/s: aku suke tgk kucing bengal! bijak and lincah!

celine cute said...

sedapnya durian.. comelnya kucing... :)

Nur Qalby said...

Kudut itu rupanya seekor kucing!
wakakakaka...

Kudut..kudut..ku pikirkan zana shja yg bernama kudut..

Nanie Harris said...

geramnya tgk...sume comel2...

atengbest said...

wan - durian kucing tidur ada gak. tapi dah tebang sebab buat umah baru

thesweetlittlecat - tu la pasal. dalam proses nak memandulkan diacing2 ni. start ngan kucin2 jantan... =p

celine - durian mmg sedap, kucing mmg comey... mcm tuannya....

levemeyesnot - yup kudut ada la seekor kucing...

reds - nak ke?

starsakura said...

kudut lahirkan anak on 19 jun...besday aku 20 jun...hu3...dah lama ke ko letak nama kudut??? kompius aku

atengbest said...

starsakura - dah lama la. skang dah 3 kali beranak pon. huhuhuh... apa igt ko sorang je ke kudut...