29 January 2009

.::singapura part 2::.

Lagi gambar-gambar di Kota Singa....

Jambatan yang menghubungkan Singapura dengan Pulau Sentosa. Tapi aku tak lalu pun, sebab pergi balik naik cable car.....


Dua tempat ni dekat dengan tempat makan, dekat juga dengan 'station cable car'. Taman Rama-rama n serangga ni betul-betul sebelah kedai tempat kami lunch. Harga tiket masuk dalam $10, tapi aku tak masuk. Tak cukup masa.... Imbiah Lookout ni tempat orang lepak2. kat area ni ada air pancut yang comel2... tapi lupa nak snap gambo... =p


Lori lama ni plak kat depan muzium 'Image of Singapore'. Rasanya tiket masuk $10. Seperti biasa la, sekadar amik gambo kat luar. ramai giler orang kat dataran ni. Bunga pun cantik2. tak tau la selalu mmg ada bunga or sebab ada pesta flora kat sini


Back ground ni pun dari bunga gak. Kene take turn (beratur) untuk amik gambo. Ada photog yang jaga, siap tolong amikkan skali. Kalu nak gambo yang dia amik, kene bayo la. rasenya sekeping $10 kot. Cam tak berbaloi je. Baik aku snap guna D60 aku. huhuhuhuhu....

Monumen ni ada kat Pulau Sentosa. Sangat besar dan boleh di panjat. Kalau tengok betul-betul, boleh nampak ada orang kat atas kepala singa tu. Tapi aku tak masuk dalam sebab letih dah jalan.... =p

Itik-itik yang comel ini ada kat bawah singa tuh. Dibuat dari bunga....



Nampak real tak kerbau dalam kolam tuh. Padahal patung je. Model-model tak bergaji aku kali ni, Kak Amie ngan Kak Laila. Dua-dua opismate aku. Pantang aku angkat kamera, terus je pose. huhuhuhu....

Dah puas berjalan (bergambar =p) balik semula ke cable car. Nak pergi Vivo city plak....
Ni kat depan Vivo city yang senyap sunyi. Kebanyakan kedai dah tutup, sebab masing-masing balik awal untuk makan besar. So kami just jalan-jalan je.... Tak sah kalu aku tak lompat-lompat... Huhuhuhu.... cam budak kecik je... =p

Dari Vivo City, naik MRT ke Bugis Road. Bi kira dah nak balik la ni. Kat sini ada tempat orang jual-jual barang cam kat Petaling Street. Baju, t-shirt, jam, cenderamata dll.... Dari sini ke taxi stand utuk masuk Malaysia cuma 10 minit jalan kaki.

Seronok cti2 kali ni, walaupun kelam kabut sket. Yang bestnya, most pic aku snap guna Manual Mode. Dah terer sket la. Walaupun kekadang lupa nak adjust, tak tengok metering. Ada la yang underexposed, overexposed (betul ke aku eja), tp kira ok la untuk newbie cam aku. Next visit, nak explore Pulau Sentosa, pegi Bird Park, Geylang... tapi ntah bila..... =p

thanks to model-model aku semasa kat kota singa. Upah derang cuma gambar-gambar yang aku amik untuk menjeleskan budak-budak opis yang lain.

6 comments:

celine cute said...

wah best nye.. ni bukan harus lagi bawak aku... dah jatuh wajib dah bawak aku masuk singapore.. jeles2;p

atengbest said...

boleh je...
set masa je la...
nnti aku bawa... sing dolar pun banyak lagi nih...
huhuhuhu....

WanYgBest said...

jelessss!!!!! super jelesss.... huhu

atengbest said...

meh la datang jb... nnti aku bawa ke seberang tambak....

g_mulan said...

besh je tgk ko g s'pore...bkn ko yg besh tau...s'pore yg besh...hehehe..eh..ko skang ni keje mane ek? camera D60 ko beli tu harga bape ek?Ok tak...nak jugak la...

atengbest said...

aku mmg besh pun...
huhuhuh...
takde la mahal sangat....
tak sampai 2k pown...
kalu nak lagi best bli la d90...
siap buleh amik video lagi...
harga dalam 4k la tp...=p