03 February 2010

|Terlupa|


Salam....

Manusia mudah lupa. Itu yg terjadi kat aku petang tadi. Balik keje tadi aku ikut bulatan Pahang. Bukan jalan yg selalu aku lau untuk balik kerja. Kenapa? Sebab nak isi minyak. Indicator minyak dah berkelip-kelip dari pagi tadi. Tapi lupa nak isi minyak kat chow kit. Risau gak kalau2 kete terberenti kat Jln Tun Razak tu. Bertambah sesak le jawabnyer, n berbakul2 makian le aku dapat.

Berbalik citer asal, aku isi minyak kat petrol station dekat2 ngan Pusat Darah. Pastu teruskan perjalanan balik. OTW tuh ada le beberapa kereta duk 'high beam' kat aku. Aku bawa kete lambat sangat ke? Rasenya biasa2 je. Lagi la petang tadi hujan renyai2. So tak leh la bawa laju2. Pastu masuk Jalan Loke Yew, ada sorang apek bawa motor sebelah aku duk tuding2 belakang Oggy (kete kesayangan). Lorrrr... aku lupa nak tutup tangki minyak ke. Risau aku kalau2 penutup dia jatuh.

Oleh sebab jalan agak sesak, tak de la aku berenti berdrama kat tgh jalan yg sedia sesak tuh. Terus je la drive sampai umah. Bila dah parking, baru tgk keluar. Alhamdulillah, penutup dia tak jatuh. Bagus gak Perodua buat penutup dia cam tuh. Kalau tak, satu hal plak nak cari penutup minyak ni. huhuhuhu... betul2 lupa dan betul2 cuai. Maybe sebab nak balik awal kot. hahahahah...


Nota Kaki
1. 2 hari je lagi... risau...
2. Sok nak tgk raptai baju penuh (full dress rehearsal) utk Konsert Orkestra Tradisional Malaysia. Sesapa yg berkelapangan dijemput hadir...

9 comments:

Reds said...

no komen...hehe

..blindart.. said...

ahahaha... seb baik mmg tak bawa laju.... so tak de la minyak tumpah... dah la isi full tank td..

Rauna_safia said...

ish ish ish....baru naik umo satu tahun dah lupe..camne neh en. blindart?...=)

Lady Qay said...

aku pnh tggl pnutup atas bumbung kete tp ni ms 2,3 hri bw kete..nsib org tnjukkn sblum aku gerak..klo tk berbakul kn leter kn bpak aku,,hihih

..blindart.. said...

Intan-dah mende nak jadi... tp seb baik penutup tuh melekat kat tempat sepatutnya... kalu tak satu hal nak cari penutup baru...

qay-kita serupa...

..blindart.. said...

Intan-dah mende nak jadi... tp seb baik penutup tuh melekat kat tempat sepatutnya... kalu tak satu hal nak cari penutup baru...

qay-kita serupa...

luna_e said...

ini bukan mudah lupe....ni sepatutnye perkare yang susah sepatutnye lupe nk tutup tank...(er...ape aku merepek ni)

..blindart.. said...

luna_e-huhuhu... btol2..

sham said...

haha pnah jugak tertinggal penutup atas bumbung, tersedar bila tetibe ade bunyi kelengkung kelengkang, rupenye penutup tu dh jatuh atas jalan - highway. terpaksa lah redha teruskan perjalan dan carik yg baru. naseb baik ade :D